Motsatsen till feel good bok

Har precis läst en bok. I badet. Kim frågade vad jag gjorde, då det lät som jag drunknade. Jag grät lite. Problemet är att jag med lite menar hysteriskt, överdrivet, snormycket, och alltså inte kunde svara honom. Vad tror ni min käre sambo gör då? Kommer in och räddar mig? Nej då, han valde att "avvakta". Tur det, för efter en stund lyckades jag pipa fram att jag inte drunknade utan grät på grund av bok, vilket lugnade (som att han var uppjagad då eller?) honom. Han blev dock lite nyfiken och dristade sig till att fråga vad boken handlade om. Som tur var brydde han sig inte nämnvärt om svaret, för det kom inget. Istället hade jag börjat fululka igen. Boken handlar om en 40-årig kvinna som tillbringar sina sista 9 cancersjuka dagar på ett hospice, med sin härligt knäppa familj omkring sig. Och sin 12 åriga dotter. Som inte har en pappa. Och som alltså ser sin enda förälder dö... nu tjuter jag igen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Yohanna af Skovde

Det låter som att den är bra men handlingen känns läskig! Är den läsvärd tycker du?

2017-01-10 @ 22:10:25
URL: http://yohannaafskovde.se/
Postat av: Mamma/mormor%25252520Lena

Den ska jag inte läsa, då får jag ett psykbryt.....

Svar: Japp! Men så bra! Alltså, den var rolig också. Och välskriven!
Lisa

2017-01-11 @ 17:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0