Konsten att ångra sig

Vi har hyrt en lägenhet i Skanör med min mamma- något som vi gör varje sommar. Men i år blev det sådär. Vi hann bara var hemma 1 dag efter stugan, som i sig bara var 4 dagar efter resan. Vädret är trist, så vi kan inte vara på stranden. Sienna har inte fått träffa sina kompisar på en månad. Jag skulle pä möhippa i Malmö och Lund mitt i allt. Midsommarfirandet här var inget för barn. Osv osv. Så när Kim skulle bege sig hem- han är alltid bara här halva tiden- så vrålade Sienna att hon skulle med, packade sin väska och blockerade dörren. Inget att tveka om; ungen fick följa med Kim hem. Bra beslut, vad stor hon är som fattade det själv, vad mysigt att ha vars ett barn. Sen gick det en timme. Nu har dottern facetimat mig två gånger och Kim har skickat ett hysteriskt sms. Ungen är förtvivlad och ångrar sig. Naaaaaw! Bådar gott för kolla detta. Men vi ska inte ge med oss. Däremot kanske jag och Julie kommer hem liiiiite innan onsdag. Men minst en dag hemma med bara Kim mår Sienna bra av. Dessutom kan det vara så att hon är lite trött. Hon brukar sova 12 timmar per natt. De senaste veckorna har hon snittat nio. Och haft fullt ös hela dagarna. Jag är trött. Julie har återgått till att sova middag på dagarna. Så inte konstigt om min förstfödda är helt slut. Tror hon gjorde rätt i att åka hem. Hon ska bara inse det också. (Var dock bra för mitt shälvförtroende att hon ringde, för innan hon stack snyftade jag lite hos Kim i förtvivlan över att barnet ville åka ifrån mig- det tänker jag dock aldrig erkänna för henne).
 
Vid gårdagens kvällsspel, kl 22:30. Sienna brukar lägga sig kl 19.

Kommentarer
Postat av: Mamma Malin

Oj oj, hoppas det går bra i alla fall!

2017-06-25 @ 19:36:49
URL: http://www.mammamalin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0