Konsten att läsa

Flera gånger om dagen frågar Sienna om jag har skrivit nya ord på kylen (med våra bokstavsmagneter), så jag försöker att göra det lite då och då i smyg. I morse hade jag skrivit nya, så Sienna rusade genast dit och började läsa, lagom till Kim kom in i köket. Han fick syn på ungen som korrekt ljudade sig igenom orden, och utbrast "Men vad innebär detta? Hon förstår bokstäverna, kan sätta ihop ord och förstår vad hon satt ihop. Men vad betyder det?" "Va?" svarade jag, fullt logiskt. "Jo, jag menar.. betyder detta att hon kan läsa?Alltså på riktigt?" Jo. Det är nog definitionen av att kunna läsa. Undra vad han trott de senaste månaderna? Att hon låtsasläst? Och gissat rätt varje gång? Det om något hade varit sjukt imponerande. 
 
Mycket glad liten läsare, klockan 6 på morgonen.

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Snart kan hon läsa "Max blöja" för Julie.....:p

2017-03-10 @ 13:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0