Tre bra saker

Jag och Sienna har en ny grej vi gör tillsammans. Varje kväll innan hon lägger sig säger vi tre bra saker som hänt under dagen. Låter kanske aningen cheesy, men både jag och Kim hade de senaste månaderna märkt en viss negativ tendens hos ungen, och detta ville vi ändra. Och det verkar fungera! Istället för att varje kväll- eller eftermiddag eller morgon?!- gnälla fram "detta är ingen bra dag", fokuserar hon på det positiva så att hon kan berätta det på kvällen. Och det är så himla härligt att höra henne berätta! Dessutom får jag veta en massa saker som jag inte fått veta annars. Att en av dagisfröknarna leker med ungarna nästan varje dag, och att Sienna älskar det. Att Sienna faktiskt uppskattade att vara ledig. Att hon tyckte det var kul när vi ritade tillsammans. Hur glad hon blev när mormor hämtade. Min älskade lilla unge. Detta ska vi absolut fortsätta med. Jag längtar till Julie är stor nog att joina oss! Det ska bli så spännande att höra vad som gör henne glad.
 
Ritstunden med min älskling

Kommentarer
Postat av: Mirre - Sweetwords

Sådan där klisterbok har var tös med, samt så bre grej, det ska jag ta efter, så bra överföring till henne att tänka positivt

2017-03-06 @ 21:11:23
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Mamma/mormor

Det här är riktigt bra! Att tänka ( och berätta ) om bra saker som hänt under dagen. Har du o Kim hittat på det själva? Genialiskt. Det borde alla praktisera- inte minst vi vuxna 👍😊

Svar: Har snott det från någon känd blogg. Minns inte vilken. Kanske Hugo Rosas?
Lisa

2017-03-06 @ 21:35:43
Postat av: Sandra

Väldigt bra idé! 😄

2017-03-07 @ 08:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0