Härliga sovrutiner

De senaste dagarna har varit lite röriga, sett ur ett barns perspektiv. Och ur mitt, för jag älskar ordning. Man kan säga att Julies sovvanor har varit sådär. I torsdags hängde vi på en lekplats efter dagis. Julie somnade på vägen hem, klockan 16:30, för natten. På fredagen sov ungarna hos sin farmor. Julie somnade klockan 21. I lördags var ungen astrött. Somnade 17:30. Igår firade vi Valborg hos vänner. Julie somnade klockan 23. För att vara en familj som älskar rutiner har vi följt det sådär. Men Julie kände att hon inte ville svika oss, så för att hålla oss på schemat har hon valt att vakna samma tid varje morgon. 5:30. Det har gjort dagarna minst sagt spännande, om man säger så. Nu ligger hon på soffan, och jag fasar för eftermiddagen. Kim ska på mff så mat och eftermiddagsundehållning samt nattning är på mig, jag är astrött, Sienna är trött och uttråkad. Och Julie är i princip medvetslös. Men de får inte somna, för de måste lägga sig tidigt ikväll för att klara morgondagens dagis. Önska oss lycka till!
 
Torsdagens däckade unge

Kommentarer
Postat av: Mirre - Sweetwords

Hoppas att era sovrutiner ska flyta på, och fortsatt trevlig valborg

2017-05-01 @ 11:03:08
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Mamma/mormor

Det blir som det blir under 4 dagars festande 😛

Svar: Hahaha eller hur? Jag var helt slut jag med. Men hon däckade på dagis igår, snuttan. Skönt med vettiga fröknar som lät henne sova 30 minuter.
Lisa

2017-05-02 @ 19:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0