Julsugen

Jag älskar julen! Kanske inte just julafton, även om det också är en härlig dag, utan mer dagarna som leder fram till den tjugofjärde. Idag fick ungarna inviga sina otroligt fulsöta julpyjamasar och en hög med julböcker (mina barn har ett halvt bibliotek) åkte fram som godnattsagor framöver. Adventskalendrarna är förberedda- varsin med choklad, varsin med färdiga småpresenter och tv- kalendern- och barnen fick somna till julmusik. Kan ha haft att göra med att Julie för fjärde dagen i rad grät vid läggdags och jag var tvungen att jobba och därmed distrahera mig från hennes pip, men jag och Sienna tyckte i alla fall att det var mysigt. Så mysigt att jag hade musiken igång i tre timmar medan jag rättade uppsatser och påhittade myter. Undra om Kim tillåter samma serenad imorgon, när han inte är hos min nyflyttademoder för att borra upp speglar hela kvällen. På tal om morgondagen- då ska här julpyntas! Fram med de underbara adventsljusstakarna, vår bråkiga julstjärna, fula julgardiner och en massa tomtar. I löv it! Nästa vecka ska jag satsa och pynta på jobb också. Tänkte göra det imorgon, men hann inte handla. I arbetslagsrum måste julpynt nämligen innehålla clementiner, pepparkakor och skumtomtar. Alla kollegor börjar se lite urholkade ut och behöver lite socker. 13 dagar kvar till betygssättning. We can do it. Framförallt nu när allt är så tomtigt och ljuspyntat och härligt!
 
Kanske inte den vackraste bilden på mina ungar, men kolla pyjamasarna. Hur söta?!

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Ungarna är sötare än pyjamasarna 😅😜❤️

2017-12-01 @ 08:46:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0