Lekhelg

Denna helgen har gått i lekandets tecken. Städ, tvätt och handling har hunnits med, men förutom det har jag mest hängt på ungarnas rum. Jag saknar att få vara hemma med dem på samma sätt som innan, nu när jag jobbar heltid. Men efter en helg av intensivt pysslande, legobyggande, barbiepåklädande och en jäkla massa städande är jag rätt nöjd med att jag har ett jobb att gå till imorgon. Att leka är i ärlighetens namn sådär. I alla fall när det är regnstorm ute och all lek måste ske inomhus. Jag har, efter lite instagramsuktande, försökt övertala Kim att flytta längre upp i landet. Jag vill ha snö!! Han vill hellre ha kompisar och jobb. Man får väl prioritera. Nu är det dags att käka, sedan måste jag ge mig på helgens arbetspass. Folk som tror att lärare inte jobbar in sina lov har fel. Väldigt fel. Men om fem veckor är det jag som njuter! Om det kommer snö... Annars hittar ni lektanten gömd inne i en garderob.
 
I väldigt omatchande regnkläder. Om åtminstonde de hade bytt jackor med varandra..

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Det finns jobb för Kim 10 mil norrut också 😜. Lekte ni inte ”kasta slime i taket”- leken 😅? Den är mycket roligare än att bygga lego och byta kläder på Barbie, Barbie, Barbie och Barbie , phuuu 😅

2017-11-19 @ 19:27:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0