Lillbossen

Julie är rätt bossig. Och med rätt bossig menar jag att ungen totalt kör över oss. Låt mig ge ett exempel från gårdagen, för att demonstrera hur vår vardag ser ut för tillfället:
 
Julie bad om päron. Julie fick päron.
Julie krävde att päronet skulle delas i småbitar och läggas i skål. Jag vägrade.
Julie bröt ihop. Jag vägrade.
Julie började storgråtande kräla längs golvet. Jag vägrade.
Julie kastade päronet på mig. Jag vägrade.
Julie slängde sig dramatiskt i mitt knä och bad "schnälla, schnälla, schnälla mamma". Jag delade päronet till henne och la bitarna i en porslinsskål.
Julie ville ha en plastskål. Jag hällde över päronbitarna i en plastskål.
 Julie ville inte ha den "offanfa" skålen, utan den blå. Jag gav henne den blå istället.
Julie bestämde att hon inte ville ha päron trots allt, och slängde skålen på golvet så att päronbitarna flög åt alla håll och kanter. Jag gick därifrån. 
 
Ps. Julie är vår lätthanterliga unge. 
 
Lillbossen

Kommentarer
Postat av: Mirre Sweetwords

Lilla kaxsfia =D

2017-11-05 @ 22:14:54
URL: http://myflowergirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0