Blöja vs trosor

Har länge försökt få Julie att sluta med blöja. Har gått sådär. Julie har inte gillat blöjor, men hatat pottan och toan. Att sitta där utan att göra nåt har tydligen varit kul, men för att uträtta behov har hon krävt blöja. Det mindre onda av två hemska ting, ungefär. Jag har inte pushat, utan tänkt att det kommer när hon är redo. Tänkte det senast igår. Sen insåg jag att det var Julie det gällde; hon kommer inte att vara redo förrän hon är 15. Så idag var det blöjförbud. Sienna, som kommer att få en pottpresent varje gång Julie får det (annars slutar väl den smarta ungen att gå på toa hon med), har ivrigt hejat på syrran. Hittintills har står det 4-3 till pottan vs trosorna. Tre kiss och en nr 2 i pottan. Två kiss och en nr 2 i trosorna. Men ändå, fyra saker på rätt ställe är inte dåligt för första dagen, känner jag. Undra om mamma känner samma sak när vi är på besök hos henne imorgon? 
 
Sienna och Julie leker med några av pottpresenterna. Kylskåpsmagneter. De fick även varsin nyckelring och varsin my little pony. 

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Pottan är framme. Och skurhinken. Ta med pottpresenter och många trosor. Jag är redo 😜

2017-09-23 @ 21:32:56
Postat av: Mirre Sweetwords

Hehe mormor fixar det nog galant =D

2017-09-23 @ 22:45:14
URL: http://myflowergirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0