Sjukstuga

Julie tyckte inte riktigt att det räckte med magsjukan, utan har försökt att ynka sig sedan dess. Efter sista spyan, när vi trodde att vi var klara med all tvätt, visade hon vackert upp en odling av springmask. Och alla lakan och handdukar byttes på nytt, samt en ny sanering av leksakerna. Därefter körde hon lite kort med feber och matvägrande. Vilket var sådär när man skulle få i henne masktabletterna. Matvägran höll dock inte i längden, för hon älskar mat. Så idag fick hon istället en form av utslag i ansiktet. Värmen? Hon åt dock, och drack, var pigg, glad och feberfri.. och vägrade kissa. Efter 13 timmar ringde jag 1177 som sa åt mig att barnet var uttorkat. Men hon har ju druckit? Nej då, inte tillräckligt, sa de. Vi väckte den sovande lilla Puffen och tvingade i henne dricka. Hon skrek och grät och asvägrade- vilket kanske inte var så konstigt. Tillslut fick hon lägga sig igen. Vi uppgivna, oroliga och ledsna, och hon asnöjd. Därefter kissade hon. Jag säger inte att hon varit magsjuk och haft feber med flit. Jag konstaterar snarare att jag är ytterst trött på det. Och att Julie är ett sådär följsamt och medgörligt barn. Hur svårt är det att dricka ett glas saft, liksom?
 
En av saneringsomgångarna

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Nu är det faktiskt rätt synd om er allihop 😢. Nu räcker det. Hoppas nu att allt vänder så ni får en bra helg ❤️

2018-04-19 @ 22:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0