Den spelberoende

Siennas favoritsyssla just nu är att spela spel. Hon är helt galen! Hade hon fått bestämma hade hon spelat Finns i sjön tre gånger i timmen. Jag tycker att Finns i sjön är dödstråkigt. Så tråkigt att jag faktiskt rakt ut vägrar. Othello däremot, spelar jag gärna. Och lite Labyrinth, där man puttar brickor. Och Vem där. Labyrinth med Taurus (sjukt störigt med två helt olika spel med samma namn), är astråkigt, men går att spela. Och Musspelet funkar. Och Mimmi som shoppar. Ni fattar- vår syssla här hemma är spel. I alla fall, igår satt vi och spelade lite efter mellanmålet, medan Julie störde oss. Hon hävdade att hon ville vara med, men när jag påpekade var hon skulle lägga brickorna svarade hon nej. Dessutom vände hon tillbaka alla brickor som Sienna vunnit, då de var "våra". Jag och Sienna tröttnade och gick vidare till nästa spel, som om möjligt gick ännu sämre. Jag hade nämligen kört en genomrastning av Sienna tidigare på dagen (cykling till och från Limhamn, samt en timmes utelek med hinderbanor), och ungen var helslut. Och kunde inte längre tänka, tydligen. "Har din blå ögon?" "Nej" "Den har alltså blå ögon?" "Nej?" "Jag fattar inte" "Den har inte blå ögon" "Då vänder jag ner de som inte har blå ögon?" "Och har kvar de med blå? Lite tokigt va, eftersom min inte har blå ögon?" "Men din har blå ögon?" Vi gav upp och gick vidare till min favoritsyssla- bokläsning. Dvs jag läste. Jag tror att barnen satt med surfis och mobil, men glömde titta upp innan Kim kom hem och chockat frågade varför jag inte hade börjat med maten. Men.. bok? svarade jag, och lät lika tom som Sienna. Undra vem Sienna har fått sitt beroende från? Det kanske inte är samma sak som intresserar oss, men när vi snöar in på något så gör vi det helt och fullt.
Blå?

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Spel är kul! Finns i sjön är helt OK, men Labyrintskitspelen är mardrömslika. Ni kan låna mitt ”Efterklok” 😜. Ingen dålig cykeltur på den lille cykeln- skulle tippa 1 mil. Har hon träningsvärk idag 😍?

2018-02-20 @ 10:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0