Hissavstängningstortyr

Sjukstugan fortsätter. Jullan är feberfri och pigg och glad, men Sienna är fortfarande ynklig. Himla dryg förkylning. Det finns dock värre saker som hägrar. Mycket värre. De ska nämligen stänga av vår hiss! Från och med imorgon och en månad framåt ska vi genomlida denna grova form av tortyr. Vi bor på femte våningen. Det enda som tar oss ner är en trång och dryg spiraltrappa som gömmer sig bakom en tung dörr. Denna trappa ska vi släpa trötta och vinterklädda barn upp och nerför minst två gånger om dagen. När vi ska till cyklarna måste vi dessutom ut ur en dörr och in i en annan trapp- i källaren. Samma sak när vi tvättar. Jag är sådär laddad. Och med sådär så menar jag att jag hellre brutit ett par fingrar än att gå igenom detta. Kim är så uppgiven att han har planer på att varje dag gå upp på vinden för att smita över till granntrappan och låna deras hiss. Kommer att gå mindre bra, anar jag. Något säger mig att alla framtida bråk kommer att involvera svordomar om hissar. Vi ska vara glada om vi fortfarande bor tillsammans när denna månad är slut. Hissjävel. 
 
Barn i hiss. Något man bara kan drömma om i framtiden.

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

KAN också bli så att förhållandet blir ännu starkare- trauman och kriser har ibland den effekten 😜. ( Låter RÄTT jobbigt med den ”vardagsmotionen” 😬😅).

2018-02-11 @ 18:36:45
Postat av: Maria

Jag hade inte velat vara i eran situation kan jag säga... Fy farao för att bo så högt upp och inte ha tillgång till hissen. Hoppas det ska gå bra ändå..

2018-02-11 @ 23:23:42
URL: http://gairamsbilder.blogg.se
Postat av: Mirre

Fortsätt krya på er och hehe ja vad man är vanemänniska när månaden utan hiss gått kommer du inte sakna den lika mycket =D

2018-02-12 @ 10:38:07
URL: http://nouw.com/sweetwords
Postat av: Cissi

Eller så förenas ni i kampen mot den gemensamma fienden ;) krya på er

2018-02-12 @ 11:24:18
URL: http://Nastanperfekt.blo.gg
Postat av: Yohanna af Skovde

Men OJ. Fick lite medångst för er skull. Jag hoppas trots era farhågor att det går bra och smidigt!

2018-02-12 @ 21:53:40
URL: http://yohannaafskovde.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker att ni ska köpa en liten nätt tvättmaskin. Det kommer att göra livet lättare både med och utan hiss.

Svar: Hade vi absolut gjort.. om vi haft plats för den!
Lisa

2018-02-12 @ 21:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0