Laman som inte vill ut i regnet

Var ju hemma sjuk med en lika ynklig Julie häromdagen. Kom brukar hämta barnen vid 14 på onsdagar, men eftersom jag ändå var hemma bestämde vi att han skulle jobba en hel dag och jag skulle hämta Sienna. Kl 11 tittade jag ut, och ringde Kim.
 
- Det ösregnar ute!
- Ja?
- Jag tänkte att du ändå kunde gå tidigare, så att jag och Jullan slapp hämta på förskolan.
- Men vi bestämde ju att du skulle det?
- Jag kan inte släpa ut en sjuk Julie i detta vädret. 
- Jo, det går fort att hämta Sienna. 
- Det verkligen öser ner!
- Ja, men jag har inte planerat att gå tidigare, det blir för stressigt. 
- Det blåser ute också. 9 m per sekund. 
- Mm.
- Och där är kastvindar på 15 m! 15 m?!
- Jo, men det har ni ju klarat innan. 
- Knappt! Sienna cyklar 3 dm från den stora vägen på hemvägen. Bara 3 dm! Tänk om där kommer en kastvind då? Som knuffar ut henne?
- Men Lisa..
- Där finns bussar på den gatan!
- Men..
- 3 dm!
- Jag sticker tidigare och hämtar.
 
Tackar!!
 
Kallt och blött och blåsigt. Men inatt ser det ut som att de lovar vinterns första snö. Vågar man hoppas?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0