Mysig sportlovsstart

Sportlov! "Skönt att få sova länge och mysa med sina härliga barn!" Tänkte jag igår kväll, och stannade uppe alldeles för sent och läste. Vaknade alldeles för tidigt, av att Sienna och Julie satt och lekte sten, sax, påse i min säng. Föreslog att de skulle gå ut ur rummet och leka. Fick en högljudd och förorättad protest till svar. Sienna försökte också sova, hävdade hon, men Julie hade väckt henne. Kastade ut ungarna. Julie gick lydigt ut, Sienna stormade efter. Utan att stänga dörren. Jag skrek efter henne att stänga, men hon ignorerade mig. Jag räknade högt till tre. Ungen kom på två, men sa att Julie borde stängt för att hon öppnade den. Men Sienna, hon var ju först ut? Och du sist? Miniteenen vägrade stänga, så jag fick hota om ett straff. Hon kastade igen dörren och rusade in på sitt rum. Efter fem minuter kom Julie och bad mig ta ner hennes dockhus. Kan du inte be Sienna? Eller ta en pall? Nope, det gick bara att modern tog ner det. Släpade mig upp och in på ungarnas rum, för att se att Sienna tagit huset i besittning. Kunde du inte hjälpt Julie att ta ner det, när du hörde att hon ville ha det? Nä, det hörde jag inte aaaalls och nu har jag det. Det hörde du visst, och nu samsas ni annars får Julie ha det själv. Sienna vägrade. Jag förstörde mycket moget Siennas legobygge och gav Julie huset. Sienna illvrålade. Jag la mig. Sienna kom in på rummet och skrek lite till. Hon avslutade med att smälla igen dörren så att en tavla flög ner från väggen. 27 minuter av sportlovet har gått. Åh, vad mysigt vi har det!
Vi hade i alla fall himla roligt igår, när ungarna uppträdde för mig. Knäppisar.

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Det kan bara bli bättre........😜

2018-02-19 @ 09:49:31
Postat av: Linnéa Lundgren

Hahaha åååh vilken idyll det är att vara förälder! 😍😂😎 Hoppas det blir bättre framåt dagen 😊

2018-02-19 @ 11:54:50
URL: http://mamanea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback