Vegetarianens dotter

Jag är i princip vegetarian. Äter fisk och mjölkprodukter, men inte kött. Det finns ett namn för såna som jag, men jag kommer aldrig ihåg det. Det är inte ordet kräsen- även om det hade passat himla bra. Resten av familjen är inte vegetarianer. Kim, Sienna och Julie äter med glädje kött. Exakta vidden av den glädjen fick jag dock inte veta förrän idag. 
- Jag hatar grisar! (Sienna)
- Men du äter ju bacon?
- Exakt!
- Men Sienna, bacon är ju gris?
- Japp! 
- Men då hatar du ju inte gris?
- Jo, jag hatar grisar när de lever. 
- Va?
- Jag hatar grisar när de lever. De är så fuuuula! Därför blir det extra gott när man äter upp dem. 
 
Vet inte om jag ska skratta eller gråta. 
Grishataren bygger lego

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Percerterian måste vara benämningen du letar efter. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Pescetarianism även om kräsen ifs kan vara en ganska bra definition också. ;-)

2018-02-10 @ 15:48:32
Postat av: Cornelia

Pesceterian (avskyr automatiskt stavningskontroll ibland) 😀

Svar: Hahaha sån är jag! Förutom då att fiskarna inte får vara blandade, inga skaldjur eller ost och varken quorn, sojafärs eller tofu. 😜
Lisa

2018-02-10 @ 15:49:54
Postat av: Frida

HAHAHAHAH dettta är det bästa sienna sagt på länge 😅😅😅

2018-02-10 @ 15:55:50
Postat av: Mirre

Notera att jag bytt bloggadress, dock fungerar sweetwords.se fortfarande, kramar

Hehe lilla toka

2018-02-11 @ 00:23:41
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Mamma/mormor

HAHAHAHA 😂

2018-02-11 @ 18:33:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0