Bokmalen 2017

Jag älskar att läsa. Hade som mål att läsa 100 böcker (skönlitterära, skolböckerna räknas inte) detta året, vilket jag trodde att jag skulle klara utan problem. Gick sådär om man säger så. Läste 48 stycken. Men jag borde vara nöjd med det, då jag knappt haft någon fritid alls med plugg + plugg första halvåret, och sedan jobb + plugg. Och ett par stycken ungar som man gärna vill hänga med ibland. Så egentligen är jag nöjd, och har taggat ner min läshybris lite. Målet för 2018 är alltså inte 100, utan istället att läsa minst 49 stycken. I denna takt når jag hundra per år när jag är runt 80. Känns ändå rimligt. 
 
Försöker drilla barnen till att bli minibokmalar. Deras bokhylla bådar gott. Notera gärna att jag och Sienna färgsorterat den. Böckerna till höger inhandlades häromdagen. 3 stycken för 100 kr, oavsett vilken. Nice!

Kommentarer
Postat av: Mirre Sweetwords

Jag önskar jag tyckte om att läsa =D

2018-01-05 @ 10:08:38
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Mamma/mormor

Du klår mej med hästlängder 😬. Måste skaffa nya läsglasögon, sen tar jag upp kampen! Längtar efter att Sienna o Julie ska bli tillräckligt stora för att uppskatta ”Pettson o Findus”- böckerna. Och dom är miiiiina 😛

2018-01-05 @ 11:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0