Gammellama

Fyllde år igår. 32. Har knappt kommit över att jag passerat 30-strecket, men har redan börjat noja för 40. Hur kan folk vara chill med att bli äldre? Jag hatar det! Jag hinner inte med allt jag vill! Men ångest å sidan så hade jag en bra födelsedag. Alla utvecklingssamtal gick bra. Puh! Och några elever hade snokat upp min födelsedag och gav mig choklad och ett lamakort. Så sött! Fick även en lamahandduk skickad av Tiff. Gillar när folk har det temat. Hehe. På kvällen krängde jag och ungarna prinsesstårta, medan Kim tjurade för att han hatar marsipan. Han gav mig dock presenter ändå. Idag hade jag ytterligare 2 utvecklingssamtal. Gick bra de med. Förutom att jag är 32 men känner mig mer jämngammal med eleverna än deras föräldrar... som jag i ärlighetens namn är nästan lika gammal som. Kunde vållat problem med auktoriteten om jag inte hade varit så förtjust i att undervisa och älskat regler så mycket som jag gör. Som det är nu är jag gärna barnslig, men gud nåde den unge som inte gör vad hen ska. Jag undrar om jag kommer fortsätta känna mig som 20 när jag är 40, 50, 60? Känner mig till och med som 20 när jag umgås med 20-åringar... fast då känns de som 12. Åh well, nu har jag ett år på mig att bearbeta min ålder, så nu ska jag försöka tagga ner. Fredag imorgon. Då väntar Disney on Ice!
 
Lamakortet är upptejpat på jobb

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Just i 30- årsåldern hade jag också nån slags åldersnoja. Men det berodde nog mest på att alla mina vänner hade barn men inte jag 😬. Sen fick jag ju 2 st på kort tid ❤️❤️. Sen dess har jag aldrig nojat. Varje ålder har sin tjusning och glädje. För att låta lite ”flosklig”- så länge man är frisk är livet härligt 😘😘

2018-01-18 @ 22:17:33
Postat av: Mirre Sweetwords

Ja åldersnojan är ej kul men grattis ändå =D

2018-01-19 @ 11:14:54
URL: http://myflowergirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0