Intensivt trevlig helg

Saker som skulle göras i helgen: storstäd, veckohandling, veckotvätt, rättning av arbetshäften. 
 
Saker som gjordes: simhallsbesök, umgänge hos kompisar med öl och kinamat och barnens taxipremiär, lek i Bokskogen. 
 
Hann visseligen med att handla medan Sienna var på cheerleading i morse, och Kim tog hand om tvätten samtidigt. Och nu på kvällen körde vi storstäd medan ungarna tog ett långbad. Så allt blev gjort. (Förutom rättningen inser jag nu. Åh well, jag får finta bort eleverna om de frågar imorgon.) Bara inte lika lugnt och harmoniskt som vi trodde. Men å andra sidan hade vi en rätt mycket trevligare helg än vad vi föreställde oss på fredagen. 
 
Julie, som här leker Björn. Vid fototillfället hade hon sin enda nöjda stund, då hon precis krängt både kaka och tunnbrödsrulle- som inte vi hade med oss, utan som hon tiggde av polarna. Vår köttbullmacka vrålade hon hysteriskt på. Hon var även arg för att hon fick varm choklad när hon bad om den. Och för att hon inte fick sitta i mitt knä när jag drack kaffe. Och för att vi byggde koja. Och för att hon "var trött i benen" redan innan vi börjat gå. Min lilla gnällis. 

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Hahahaha! ” Trött i benen ” 😅. Låter som en härlig helg. Ser fram emot heldagen med knäppgökarna imorgon ❤️

2018-01-28 @ 20:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0