Sjuklama vabbar

Har ringt jobb, mejlat in planering, anmält vabb på försäkringskassan och smsat dagis. Och är lika trött som om jag sprungit en runda. Tänkte skriva ett maraton, men med tanke på att 5 km är mitt rekord kändes det liiite överdrivet. Det positiva är att Julie också är trött, och ligger på soffan och hänger. Fast i ärlighetens namn gör hon ofta det när hon är feberfri också. Ska man vabba och vara sjuk samtidigt är hon en bra unge att vara det med. Jag ligger i sängen och funderar på om det är lönt att somna innan jag blir beordrad att komma med vatten, papper, en barbie, ändra program eller liknande. Julie är en rätt bossig dam, även när hon är frisk, men när hon är sjuk känns det mer berättigat. Kanske värt att testa? Känner att jag nog behöver en liten powernap innan jag tar mig an h-rutan för att registrera vabben hos arbetsgivaren. Den är helt klart en värdig motståndare till mina hjärnceller. 
 
Önskar vakna till denna syn om ett par timmar. Finns inget som botar ynklighet så bra som sömn. Och choklad. Choklad botar allt.

Kommentarer
Postat av: Netti Starby

Jag är också hemma med en sjukling och hoppas att hon också kryar på sig! :-D Kramis

2018-01-31 @ 11:11:53
URL: http://nettistarby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0