Vilding vs.. lugning?

Hämtade upp min moder idag, på väg till Siennas cheer. Utrustad med sandleksaker och matsäck skulle vi köra lekplatshäng med Jullan medan Sienna tränade. Gick sådär. Julie ville inte gunga, åka rutchkana, leka kurragömma eller något annat. Hon åt en yoghurt, sen ville hon IN. Iskall trots varm overall och fleece. Väl inne var hon dock nöjd och glad. Hade det varit Sienna när hon var två år hade inte en timme på lekplats räckt, utan vi hade fått springa rundor med henne hemma också. Och de tre minutrarna vi hade varit på cheeren för att lämna av en syster hade hon rusat omkring som en galning. Ibland lät jag seriöst ungen springa bredvid min cykel, för att rasta henne. När hon var 1,5 år fick hon cykla på sin trehjuling runt kvarteret för att göra av med lite energi. Och väl hemma idag, efter en timmes cheerande, fortsatte Sienna med kullorbyttor och hjulningar.. medan Julie lekte med dockor. Hur kan två systrar bli så olika? Rätt kul är det i alla fall. Och fööönt att de inte är likadana. Hade varit svårt att orka med två vilda Siennor eller två gnälliga Julisar. Nu blir det i alla fall lite variation.
 
Vackra är de båda två, i alla fall. Säger jag helt opartiskt.

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

De är jätteolika- och det är kul 😀. Du var väldigt lugn av dej som liten, Kim hade väl en hel del överskottsenergi om jag förstått det rätt 😅. Så dom har väl helt enkelt anlag från er ❤️

2018-01-21 @ 18:54:14
Postat av: ullie

hi hi ja men våra tjejer är oxå olika den ena dagis bar som gillar vara ute den andra en fryslort som fryser jämt o vill alltid vara hemma med mamma o mysa
otroligt att de e så olika ändå =)

2018-01-22 @ 00:04:45
URL: http://weberskold.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0