Blodröda händer på en liten knubbsäl

Har en mycket ledsen Julie bredvid mig. Hon är helt rödgråten och andfådd och snyftar fortfarande. Vad har vi hemska föräldrar gjort för att göra henne så ledsen, kan man undra. Vi har målat hennes naglar. Julie ville ha nagellack, vilket hon har då och då. Hon fick själv välja färg. Hon valde röd, sin favoritfärg, men som hon aldrig tidigare valt då Sienna alltid tar blå. Jag målade hennes naglar röda, sedan gick jag därifrån för att lämna tillbaka sakerna medan hennes naglar torkade. Och hörde hur hon började snyfta, kalla på mig och sedan skrika i panik. "Jag vill inte ha nagellack! Ta bort det!"  Förvånat undrade jag om det sved eller vad det var som var fel. Ungen verkade liksom rädd. Och då slog det mig- hon var faktiskt rädd! "Blev det inte fint med det röda?" "Nä!" "Var det läskigt?" "Ja!" Jag tog bort nagellacket, varpå Julie lättat tittade på sina fingrar och konstaterade "jag har inte sår på händerna". Min lilla, lilla, älskade fegis.
 
Medan jag skrev hörde jag hur hennes andning lugnade sig, medan nappljudet blev högre. Kanske ännu läskigare med röda naglar när man är astrött? Sluta gå upp klocka 5:30 då!

Kommentarer
Postat av: Linnéa Lundgren

Åh men lilla stackaren, vilka idéer de får! 😂

2018-03-04 @ 17:48:50
URL: http://mamanea.blogg.se/
Postat av: Mamma/mormor

Prova att måla naglarna blå och håll henne vaken nån timme till på kvällen 😜?

2018-03-04 @ 19:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0