Skötsamma elever

En absolut fördel med läraryrket är de varierande arbetsdagarna. Man börjar vid olika tider, slutar vid olika tider och har olika lektioner på olika dagar. En negativ sak är att vissa dagar är jobbigare än andra. Varje vecka. Måndagarna mina näst tuffaste dagar, vilket var lite beklagligt idag när jag var smått ynklig. Rustad med alvedon, näsdukar och nässpray begav jag mig till jobb imorse. Utan mycket hopp att klara hela dagen. Som alla lärare vet så äter ungarna upp en när man är svag. Har man en bra dag så är det bra stämning i klassrummen. Har man en dålig dag är det kaos. Idag hade jag en absolut ynkdag, vilket borde betytt att jag i princip blev lynchad. Men icke! Trots att jag med jämna mellanrum fick lämna ALLA lektioner för att snyta mig, att jag inte kunde läsa högt, att jag på en lektion hade så mycket lock för öronen att jag faktiskt inte kunde höra ungarna... så skötte de sig! De var lugna, flexibla och trevliga. Hur gick detta till?! En av mina bättre måndagar sedan augusti- trots sjukdom. Jag fattar ingenting. Men är mycket nöjd. Undra om de tar igen det imorgon, när jag har en av mina lugnaste dagar? Återstår att se. 
 
Tokunge i mormors famn. Förskolan var stängd idag, vilket betydde sex timmars strandlek med mormor för Piff och Puff. Lyx! 😍

Kommentarer
Postat av: Mirre Sweetwords

Ohh bra fröken som håller dem i ordning och så mysigt de hade med mormor

2018-05-14 @ 22:56:08
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Mamma/mormor

Det var en mysig dag med Piff o Puff ❤️. Tack för att du för en gångs skull fick in ett foto där jag ser normal ut ( och är lagom täckt 😛) 🙏

2018-05-15 @ 11:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0