Ynklama ännu en gång

Jag är sjuk! Igen. Denna våren har jag verkligen varit en ynklama. Asförkyld, feber, ont i leder är det som roar mig idag. Superdeppigt! Vad som är ännu deppigare är att det är strålande sol ute, och 24 C varmt. Jag vill ut och njuta! Eller i alla fall att ungarna ska vara ute och njuta. Kan inte Kim ta ut dem, kanske man undrar då. Nope. Kim var på Möllan igår, och är alltså livlös idag. Så det är denna ynklaman som får sköta tvätt, serva barn och eventuellt roa barn. Har nu två val: kasta i mig alvedon och släpa mig till lekplats och hänga där- och vara ännu mer sliten imorgon, eller ynka ner mig i sängen och låta barnen sukta efter solen på distans- och eventuellt kunna jobba imorgon. Helst vill jag ta med dem till stranden, men det är ju i princip en näradödenupplevelse när man har feber. What to do? 
 
Strandlek i torsdags

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0