Halloween

När jag var 18 år bodde jag ett år i USA. Då fick jag för första gången uppleva Halloween. Det var underbart! Jag har suktat efter det sedan dess, men här i Sverige så har det inte riktigt varit en grej... förrän nu! Vi bor i hus, och på områdets hemsida var där lite mummel om Halloween. Mumlet gick att sammanfatta med att de flesta tänkte gå Trick or treating den 31:a, medan några fortfarande blandade ihop det med Alla helgona. Och att man bara fick gå till de som hade pumpor med ljus i. Så jag och barnen satsade! Vi klädde ut dem- nästa år ska jag lätt vara giraff- och påbörjade en vandring. Och det blev så lyckat! Folk hade gått all in pch hade skelett, spindelnät, läskiga clowner. De hade massor av godis och berömde barnen och var supervänliga. Jag är nästan tårögd. Vid ett tillfälle fick dock Julie hybris och vände sig till Kim och mig och sa "Ni kan dra hem nu, jag och Sienna klarar detta själv". Anledningen till att Kim dök upp mitt i allt ihop, var att vi också hade ljus och pumpa framme... så han fegade ut och ville hellre gå rundan med oss än att vara hemma och dela ut godiset. Nästa år har han dock lovat att hjälpa mig att fixa mer pynt. Han ska dra på sig ett lakan, sätta sig i en brassestol.. och skrämma livet ur besökarna. Ska bli nice! Glad Halloween alla!
 
Någon var rätt nöjd med sin skörd

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor Lena

Så kul att så många satsat och att det blev lyckat 😀👍!

2018-10-31 @ 20:01:42
Postat av: Tess

Verkar som att fler fattat grejen (och rätt datum) även här i år. Det blev rekord i barn som kom till dörren i jakt på godis :-D

2018-10-31 @ 23:02:32
URL: http://highlandertess.blogg.se
Postat av: Linnéa Lundgren

Åh vad häftigt med ett område där alla gått in för det!
Här har det inte ens ringt på dörren.. känner dock att Noomie är för liten för att gå Busellergodis iår, men nästa år kanske!! 😁

2018-11-01 @ 20:32:53
URL: http://mamanea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0