Lamans nya tandläkare

Jag älskar min nya tandläkare! Först fick jag inget bra intryck av henne. Hon är nämligen yngre än jag, vilket med min åldersnoja är ett stort problem (något som onekligen kommer att leda till svårigheter i takt med att jag blir äldre- och således kommer ha fler och fler som är yngre omkring mig). Men efter att hon snackat en stund så förlät jag henne för denna felaktighet. Hon är underbar! För det första var hon tidig. Hon var dessutom snabb. Jag fick beröm för mina colaslitna tänder, då hon tyckte att det var super att jag tog så väl hand om dem och hade så lite tandsten. Bortfrätt? Hon sa åt mig att tagga ner när det gällde Siennas dubbeltänder. "Varför utsätta ett barn för ett traumatiskt ingrepp när naturen sköter det själv? Vi gör ingenting med barns tänder. Inte ens om de får en ful extratand- för den kan hända! Bara vid sjukdom eller skada för andra tänder. Så låt du din unge se knäpp ut och borsta lite extra på alla rader." Därefter avslutade människan med att fråga om jag ville slipa tänderna. "Alla ska ju göra det, får vi tandläkare lära oss. För upplevelsen. Men vilken upplevelse är det? Att slipa tänder? Dina är så fina ändå, så du slipper om du vill?" Jatack. Sedan fick jag gå. Hoppas att ungarna också får henne! Går inte att ha tandläkarskräck där. Oavsett ålder. Dessutom tyckte jag att hon hade några gråa hår. Hon hade dock kolsvart hår, så det var inte så skumt. Men en 25- åring (hon gav ett 25-årigt intryck!) med gråa hår är lättare att gilla än en 25-åring utan. 
 
Matchande one-piece ungar som strax ska hämtas. Fredag! 😍
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0