Gräsklipparlama

Vi har ganska tydliga arbetsuppdelningar här hemma. De är ungefär samma som i lägenheten, vilket innebär att stämningen mellan mig och Kim har förbättrats markant. Jag sköter hushållssysslorna- mat, städ, barn, förskole- och skolkontakter, räkningar, papper etc. Kim sköter huset- måla, fixa badrumsrör, köpa och installera ny kyl, sköta trädgård, sätta upp lampor etc. Mycket jämnlikt. Var sådär jämnlikt innan, när vi bodde i en hyreslägenhet där vi inte fixade något. Dvs jag gjorde allt och Kim kollade på tv. I alla fall, ibland tar mina sysslor slut. Och då blir jag rastlös. Så idag gav jag mig ut i trädgården för att klippa gräs, vilket gick sådär. Jag har aldrig klippt gräs. Själva klippknivarna nådde inte ner, så jag bad Kim om hjälp för att fälla ner vad som nu skulle fällas ner. Han bröt ihop. Det visade sig att handtaget var på fel håll. Om man vände på det så lutade gräsklipparen och kunde klippa. Jag tror att jag återgår till mathandlandet. 
 
Som att denna hemska gräsmatta ens vill klippas. Vi har skövlat bort alla buskar och kastat 1 ton (?!?!) sten (tack Tobbe!), gödslat och sått frön. Håll tummarna för lite mer gräs om en månad.

Kommentarer
Postat av: Mamma/ mormor Lena

Man lär sej 😂😂❤️😘!

2018-09-10 @ 00:01:20
Postat av: Anonym läsare som ramlat in här

Jag blir så nyfiken; HUR kan ni ha haft samma uppdelning innan och att du pallat det? Intressant (och orättvist) att höra. :)

Svar: Hahahahaha bra fråga! Jag har inte pallat det. Men när tjat inte hjäloer och alternativet är att lämna herren? Jag vill ju vara med honom (och heltid med barnen- det väger in). Fast jag var rätt bitter i omgångar. Har dock fått min vilja igenom med annat, tex då vi var på skidsemester trots att han aldrig velat åka, eller när jag fick plugga en omgång till trots gemensam ekonomi. 🙂
Lisa

2018-09-17 @ 10:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0