Övertrötta barn

Efter maten tyckte jag att ungarna skulle göra sig i ordning så att de kunde komma i säng i tid. De ville dock leka med polare. Julie sprang hem till sin älskade Houda, medan Sienna tog hem Alicia här. Eftersom klockan inte var så mycket och de lekte fint så lät jag dem hållas. Vid 18:45 skickades Sienna iväg för att hämta Julie, sen lekte de med Alicia i ytterligare 20 minuter. Därefter var det dags att göra sig i ordning. Mina barn brukar lägga sig kl 19 på vardagar. Men om de är lugna och har roligt med kompisar kan det väl inte skada att vara uppe en halvtimme extra? Hehehe. Jo! Ren och skär panik inleddes i samma sekund som Alicia slog igen dörren. Sienna kunde inte stå upp för att hon var så trött, och Julie hävdade att hon skulle på toa (för då får hon ha mobil). Mobilen var död, varpå hon gallskrek efter gosedjur. Samtidigt vrålade Sienna som en vettvilling för att hon ville höra saga innan hon tog av sig. Jag sprang mellan dem och försökte medla, Kim stängde in sig i källaren och fixade sladdar till tvättstugan... och ungarna bara skrek. Ett gosedjur räckte inte. Sienna kunde inte ta på pyjamas, och ALLA byxor var fel. Men hon vägrade nattlinne. Jag kom med fem förslag. Storgråt. Kom med fler gosedjur. Julie ville inte ha gosedjurs-Pascal, utan kastade honom. Jag la honom på sängen. Då ville hon ha honom. Jag borstade Siennas tänder. Hon skrek. Julie satt på toan och skrek. Jag borstade Siennas hår. Hon skrek. Julie skrek. Jag läste för Sienna. Hon var tyst. Julie skrek. Jag nattade Sienna och försökte prata med Julie. Som skrek. Jag tog en paus på nedanvåningen. Julie skrek. Sienna skrek på Julie. Julie skrek. Kim kom upp och sa godnatt till Sienna, och försökte prata med Julie. Som skrek. Han bar in henne i sovrummet. Hon illvrålade. Jag tröstade henne. Sienna lyckades somna... och hann drömma en mardröm! Hon grät. Jag tröstade Sienna. Julie skrek att hon ville ha salva (alltid något som kliar eller svider). Jag kom med salva. Hon vaknade. Ungen hade lyckats somna! Somnade dock om direkt. Sienna skrek efter salva. Hon fick ingen. Jag gick ner och slipade trappan. De får aldrig leka med kompisar efter kvällsmat igen. Inte förrän de är typ 13. Minst. 
 
På väg till förskola i morse. Då skrek ingen. 😍

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor Lena

Knasungar ❤️❤️. Och knasmamma 😂😂❤️😘

2018-09-24 @ 23:28:30
Postat av: Anonym

Haha trappen blev slipad iaf! Puss ika

Svar: Jag är så nyfiken på hur det ser ut hos er!! Skicka några bilder på messenger. 😀 är allt bra annars? Med Adam? 😍
Lisa

2018-10-01 @ 17:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0