Seriebesatt lama

De senaste veckorna har jag och Kim följt en serie. Scott och Bailey. Eller, jag har följt den och han har mestadels sovit till den. Men ändå. De två poliserna höll mig sällskap när jag var stressad i slutet av terminen, och slutkörd efter att ha suttit vid pappas dödsbädd. Inte illa att lyckas skingra någons tankar då! Men nu är serien slut, och jag lider. Jag saknar poliserna som om de vore riktiga kompisar som försvunnit. Och inte nog med det, jag är förbannad på alla andra serier för att de inte är Scott och Bailey. Jag och Kim har precis börjat följa Broadchuch, och medan Kim tycker att den är spännande så sitter jag mest och gnäller. Psykfall? Det är nog tur att jobbet börjar imorgon igen, så att jag kan fokusera på riktiga problem och inte på huruvida en fejkpolis löser ett fejkbrott bättre eller sämre än en annan fejkpolis. Men jag ser inte fram emot att gå upp strax innan 06. Lov och sovmorgnar är ganska härliga. Sex veckor kvar till nästa! Och vi har kanske lyckats hitta en ny serie tills dess.
 
 

Kommentarer
Postat av: Mirre

Vissa serier gäster sig verkligen, man har svårt att släppa dem

2019-01-06 @ 23:37:21
URL: http://sweetwords.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0