Azaleebesök

Igår var jag ute med Mia och drack vin. Fast jag drack öl. Jag vägrade att dra till Lilla torg, eftersom jag visste att en massa folk skulle vara ute och att alla bord skulle vara upptagna. Tyvärr kom vi inte på något bra alternativ så vi hamnade på Möllan. Där det också var fullt. Såklart. Så lite desperat- av kyla mer än ölsug- drog jag med den intet ont anande laman till Azalee, vilket är... ett annorlunda ställe. Där är nämligen besökarna till 90% alkoholister, och 90% av dem är över 60 år. Eller ser ut att vara det. Inte så överraskande fanns där plats. Även om en rullator ockuperade ett bås. Fyra timmar senare var där överfullt, folk sjöng karaoke och vi hade minglat med både tandlösa gubbar, döva tanter och deras låtsashundar. Då tackade vi för oss och drog hem. Mycket lyckad kväll!
 
Prynadsmops i båset bredvid. Han var aktivt med på bordsgrannarnas dryckeskväll. Och de var inte ungdomar, om man säger så.

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor Lena

Låter ju som ett typiskt Lisa/Miaställe 😁😂. Fanns där ingen som hade en guldfisk i en skål 😳?

2019-03-02 @ 22:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0