Saker att bli imponerad av från skidsemestern

  • Jag körde dit och hem. För tre år sedan kallade jag mig dålig bilförare, eftersom jag körde så sällan. Sedan började jag pendla till Helsingborg- på E6:an under rusningstrafik- medan jag pluggade. Och nu kan jag alltså köra 70 mil på en dag, med två gapiga ungar i bilen. Och hem en vecka senare, genom snöstorm och skyfall och en blåst från helvetet. Är rätt nöjd med mig själv. 
  • Jag blev förkyld mitt i veckan. Åkte skidor ändå, fullproppad med ipren och rustad med näsdukar och nässpray. Slet fullkomligt slut på mig själv. Och blev frisk efter tre dagar. Borde, enligt all logik, ha blivit ännu sjukare och varit sjuk längre. Istället kortades förkylningen ner och liksom försvann. Bastade nog bort den? Eller skrämde iväg den. Mycket skönt i alla fall. 
  • Jag kan nu åka röda backar. Alltså, inte ta mig ner med hjälp av stora svängar.. utan ÅKA. Typ swish swish, fast fult. Är asnöjd med mig själv. Längtar redan till nästa år. 
Coolt träd vid toppstugan

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor Lena

Nädå. Du åker röda backar swishswish väldigt snyggt 👍👌😍!

2019-03-18 @ 23:05:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0