Babysteps

Det är ju en liten skryttävling när man berättar vad ens barn har lyckats med, så jag tänkte inleda med vad Sienna inte kan så att inte något blir stressad. Sedan börjar skrytet. Sienna kan inte säga två stavelser som man "borde" kunna vid tio månader. Istället för nana och dada säger hon iiiii (i falsett) eller öööö eller ggggrrr... alla lika charmiga. Hon var dessutom hemskt sen med att rulla, och har ingen aning om var lampan är när man frågar. Eller mamma. Eller pappa. Visar man henne en oboy-mugg dock, då jäklar vet hon var den är även om man försöker gömma den bakom diverse föremål på frukostbordet. Att hon idag premiärade med att ställa sig upp i sängen är nog inget att skryta med, eftersom de flesta barn lär sig detta rätt snabbt efter att de lärt sig ställa sig upp mot andra föremål. För Sienna tog det en månad. Men att hon kan släppa spjälorna och ändå stå, det är skryt! Och jag är så stolt! Hon kan även gå när hon håller oss i bara en hand! Och idag tog hon ett steg. Det må ha varit litet. Och det kan vara så att hon inte var medveten om det. Men dock, ett steg! Min stora vackra, duktiga flicka.
 

Kommentarer
Postat av: Carolina

Åhh, duktiga Sienna!!

2013-02-24 @ 12:21:53
URL: http://Carolinas.webblogg.se
Postat av: cuison

Lite får man ju såklart skryta! Jag skryter om lillans framsteg hela tiden.. fast å andra sidan är hon lite sen på en del grejer, som att hitta sina fötter, också men dom sakerna tänker jag bara inte lika mycket på.

Och vilken kul historia bakom Siennas namn! Peanut heter ju Noelle på riktigt men det finns ingen riktig historia bakom det. Vi bestämde inte namn på henne förrän hon var över två veckor gammal och då blev det liksom bara Noelle. :)

2013-02-24 @ 14:40:47
URL: http://www.cuison.se
Postat av: lena karlberg

"Ett litet steg för mänskligheten, men ett stort steg för människan" ( och hennes beundrare. Jag tex ;)

Svar: Och jag!
Lisa

2013-02-24 @ 18:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0