Ruckningar i schemat

När man har småbarn måste man planera minutiöst för att få allt att flyta på. Minsta avstickare från schemat och dagen blir minst sagt rörig. Och ofta gnällig. Därför var det inte av trötthet mina ögon tårades idag när Sienna vaknade 05.20, utan för att jag såg hur dagens planer fullständigt rasade samman. Inte för att det är många planer det rör sig om, det gäller bara en. Klockan 13 ska vi vara på Oxievångsbadet. Men det är nog så illa. För jag visste att Sienna hade vaknat av hunger; (så går det när man stannar uppe TIO minuter extra och sedan inte orkar äta mer än 100 ml välling för att man är övertrött) och alltså skulle behöva mer sömn ganska omgående. Hon somnade om vid 7 och sov till 9, vilket bekräftade mina värsta farhågor. Vi ska ju som sagt vara på badet vid 13. Och gissa hur många timmar Sienna har mellan sina tupplurar? 4. You do the math. Så nu försöker jag övertala mina blåser på fötterna att de är en illusion så att jag vid 12.30 kan gå till södervärn och ta bussen därifrån och därmed få ungen att sova en liten stund innan badet- för halvtrött med napp somnar man i vagn som rör sig utomhus. Inte halvtrött med napp i vaggande buss. Mina blåsor är inte riktigt övertygade än, men jag kämpar vidare. Annars får jag väl helt enkelt bada själv medan Sienna sover på en handduk bredvid. Övning för Bulgarien?
 
Dagens minileopard, som inte har någon aning om vad som väntar.
 
 

Kommentarer
Postat av: Cissi - mamma till Emma och Alice

Visst är det irriterande när tidsplanen spricker! Lycka till idag :)

2013-02-27 @ 10:37:57
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Karin

OMG - UNDERBAR DRESS! Finns det en vuxen storlek? : ) Sienna är just världens fashionista!

Svar: Hahaha tackar! Den är från dina hoods. Fast lite längre ner. Köpt i LA. :P Så den finns säkert för vuxna!
Lisa

2013-02-27 @ 15:43:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0