Vuxenpoäng. Typ.

Häromdagen hittade jag en underbart söt liten tomtedräkt på Åhlens. Jag har letat rätt länge efter en tomtemössa som skulle kunna passa Sienna (jag inser att det är början av november, men jag ska vara töntig och skicka ut julkort med bild på min vackra dotter och då måste man vara ute i god tid), så nu när jag hittade en blev jag jätteivrig och köpte den direkt. När jag kom hem insåg jag att det kanske inte var så smart att köpa en tomtedräkt i den storleken Sienna har nu. Tyvärr hade jag hunnit både slita av prislappen och kasta kvittot innan mina hjärnceller skrek till. Så då hade jag två val; att låta Sienna gå klädd som tomte i början av november eller att köpa en ny i större storlek. Men idag fick jag en idé- det kan ju vara så att de faktiskt är snälla och låter mig byta den trots att jag inte har kvitto? Egentligen tycker jag att sånt här är jättepinsamt, och innan jag blev gravid hade jag aldrig gjort det. Men mycket har ändrats sedan man fick barn. Efter att ha lämnat otaliga urinprov, krystat fram en unge och blivit sydd mellan benen så tycker man inte att lika mycket är pinsamt längre. Jag tog alltså mod till mig och traskade till Åhlens och frågade om jag fick byta. Och tada, nu har jag en tomtedräkt som nog kommer passa ungen runt julafton! Dock skyllde jag på min pappa som hade "köpt dräkten som en present och tänkt fel om storlekar och kastat kvittot". Man kan ju inte vara hur mogen som helst.

Kommentarer
Postat av: lena karlberg

Bild på bebis i tomtedräkt, tack. Eller måste man vänta ända till jul:s?

2012-11-02 @ 17:28:41
Postat av: Carolina

Åhh, sjyst av dem! Är nog fortfarande lite feg av mig och skulle nog inte våga gå tillbaka utan kvitto... Modigt av dig. ;-)

Trevlig kväll!

2012-11-02 @ 19:51:08
URL: http://carolinas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0