Ingen cykel till det stackars barnet

Sienna har länge älskat cyklar. Inte min, för den får hon ju inte cykla själv på, men alla småcyklar ska testas och pillas på och stirras längtasfullt på. Eftersom hon fyller år på våren har vi sedan länge bestämt att hon ska få en egen cykel i 2-års present. Faktiskt så länge att vi inte kunde ana sprickan i vår plan. Den har dock blivit hemskt tydlig nu. Ungen är nämligen för liten för en cykel. Man ska vara 90 cm lång för den minsta, och drar vi satan i Siennas ben når hon kanske med lite god vilja upp till 82. What to do? Vi har ju loooovat ungen en cykel. Men å andra sidan, kan ni tänka er hennes frustation och besvikelse när hon inte kan använda den? En trehjuling är inte att tänka på, för den är det ju bara "småbarn" som använder, och Sienna tror själv att hon är en sex-sju år. Och en spark/springcykel är ju inte alls samma sak. Nu har vi lite fått tänka om, och funderar på att avvakta med cykeln men köpa en så fort hennes miniben tillåter, även om det skulle vara mitt i mörkaste och snöigaste vintern någonsin. Och tills dess spinner vi vidare på vad hon faktiskt ska få istället... Undra om ungen köper våra argument?
 
Kämpar tappert på Leos lekland

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Verkar klokt att avvakta:) Eller köp den minsta o en sån där balanspinne, så kan ni "köra" henne tills hon når ner :s?

Svar: Jag har tänkt på det... men fatta hur frustrerad och besviken hon hade blivit?
Lisa

2014-02-24 @ 15:06:44
Postat av: Karin

Uscha, faktiskt jobbigt och tråkigt. :( Kanske har hon en växt spurt sådär på 8 CM under två månader. :)

Hoppas det löser sig!


Svar: Haha vi håller tummarna! Fast oddsen talar för att hon blir cykelredo mitt i vintern. :P
Lisa

2014-02-24 @ 15:52:43
Postat av: terese

men där finns ju sånna "fordon" man sitter på som ett o tvååringar använder, utan padeler där de "springer" fram dem med benen! alltså jag o förklaringar..=P men det har vatt uppskattat hos loke iaf. =)

2014-02-25 @ 11:01:32
URL: http://tesslashes.blogsot.com
Postat av: terese

och alltså jag menar inte såna små bilar... jag menar den spinkiga varianten som är cykelaktig =P

2014-02-25 @ 11:02:14
URL: http://tesslashes.blogsot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0