Hysterisk moder förstör moment

Ungarna leker superfint på sitt rum. Affär. Jag ligger på soffan utanför och tjuvlyssnar. Åh, vad mysigt, kan man tänka. Åh, vad har Julie i munnen, tänker jag. Och försöker lyssna mig till kvävningsrisken. För så fort jag sticker in huvudet kommer jag paja hela leken, och Julie kommer illvråla och klamra sig fast vid mig som en tio kg tung blodigel. Typ. Och det vill jag ju inte. Men å andra sidan vill jag inte att hon kvävs heller. Kan jag lita på att min fyraåring minns reglerna som gäller kring pärlor, leksaksmynt, kulor, pennkorkar, smågubbar och barbieskor? Tveksamt va? Jag chansar. Sticker in huvudet snabb som en ninja, så kanske knubbsälen inte hinner se mig. 
 
I morse lekte de tandläkare

Kommentarer
Postat av: Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Hehe, ja det är inte lätta val alla gånger :)

2016-06-17 @ 13:48:45
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Mamma/mormor Lena

Lita på Sienna när de leker. Hon vet och är rädd om sin lillasyrra. Men hon är för liten för att passa henne och ta ansvar.

2016-06-17 @ 21:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0