Adjöss välling

Julie har slutat med välling. Jag förvarnade henne på resan att välling inte fanns där (jag gör egen, vilket försvårar medtagandet), och hon köpte det efter att ha frågat två gånger första dagen. Väl på resan förklarade jag att hon var stor och inte behövde välling, så den var slut hemma också. Hemma tjatade hon lite, men ingen hysteri. Hon nämnde inte ens vällingen i stugan, men idag ville hon ha en slurk. Och jag var trött. Så jag erbjöd henne varm havremjölk (med vaniljpulver) i en flaska. Funkade fint. Undra nu om hon tror att hon kommer att få det istället? Kan man lära en tvååring ordet engångsförteelse? För det var det. Jag börjar dessutom spåna om vi snart ska sno napparna, bara för att det är så smidigt att göra när man har semester? Å andra sidan är det så skönt när hon är tyst... Kanske ska vara nöjd med vällingen. 
 
Sista gången hon åt välling. Det visste jag, men inte hon. Hehehehe

Kommentarer
Postat av: Mirre Sweetwords

Hehe ja det kan säkert utnyttja det i slutändan, men bara stå på sig, lättare sagt än gjort

2017-06-21 @ 14:38:08
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: ullie

söta lama
ja men de är plötsligt så stora när de ska luta med välling o så sötisarna

2017-06-22 @ 01:04:54
URL: http://weberskold.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0