Lärarlaman hinner inte

Man kan ju undra lite om jag försvunnit. Om man inte är lärare, för då vet man att betygen ska vara satta den 14e och kan lista ut vad jag sysslar med för tillfället. Framförallt om man vet att jag undervisar i svenska och engelska, aka dödens kombination pga alla enorma bedömningar. Jag klar med de muntliga bedömningarna, och ger nu respons på 100 stycken engelska texter om normkritik, 25 texter om svenska författare samt 25 stycken påhittade myter. Dessa ska alla efter feedbacken bearbetas av eleverna, för att sedan bedömas ännu en gång. På typ 7 punkter vardera (de får alltså inte ett samlingsbetyg). Yihaa. Jag har även två små barn och pluggar 50% parallellt. Men, nu när jag har gnällt färdigt, kan jag erkänna att jag gått på bio två gånger denna veckan samt varit på en förjulmiddag. Så helt död är jag inte. Bara mycket, mycket trött. Lite lamakoma, skulle man kunna säga. 3,5 veckor till jullov. Jag längtar. 
 
Lite gosig kvällslek innan minilamorna somnar och jag sätter mig och sammanställer muntliga nationella prov. Med en stor påse lösgodis.

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Phuuu 😅. Avundas dej inte. #pensionärsomkollartvserier 😜. Lycka till och håll ut- snart har du jullov ❤️😘

2017-11-28 @ 19:25:30
Postat av: Mirre Sweetwords

Ojoj full skubb

2017-11-29 @ 07:19:33
URL: http://myflowergirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0