Dopet

Här kommer en liten sammanfattning om dopet. Det hade varit ett bröllop före, så kyrkan var jättefint pyntad med blåa blommor. Prästen var förvirrad och lite högtravande, men han gjorde sitt jobb. Vid ett tillfälle sa han fel namn, men Sienna hämnades genom att smälla till kannan med dopvatten så det ekade i hela kyrkan. Frida, som var fadder, var för kort för att hålla Sienna när vattnet skulle skvättas på huvudet, men Kim tog raskt över. Ungen skrek hysteriskt vid ett tillfälle, men då fiskade min mamma fram en orange älg. Jag vet inte vem som blev gladast: prästen eller Sienna. Tillslut tröttnade sötnosen på det eviga snackandet och däckade i Kims mammas famn.

Vi hade hyrt församlingshemmet, där vi bjöd på pastasallad,dryck, tårta och kaffe. Jag tyckte inte salladen blev alls god, men folk sa i alla fall att den var det. De kan dock ha ljugit. Men en bra lögn. Tårtan var dock underbar! Sienna fick finfina presenter, och jag bara längtar till vi får en större lägenhet, så jag kan pynta hennes rum. Tack alla ni som var med och gjorde dagen så trevlig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0