So long julen

Nu är julen överstökad för vår del. Sienna ligger lugnt däckad inne i sin säng och jag ska strax lägga mig med en bok. Kim är som vanligt på julaftonskväll ute med sina kompisar. De har liksom missat att det är den 25:e man drar ut och brukar istället samlas på Sir Tobys på julafton. Tidigare har jag såklart varit med, men i år har jag inget emot att stanna hemma. Inte minst för att Kim var nykter chafför, diskare, bebisunderhållare och bebismatare i Furulund och jag fick dricka både öl, Southern Comfort och Aquavit och ha djupa samtal med min släkt. Härligt! Nu börjar jag dock nyktra till, men risken finns att jag får träffa drickan i badrummet i morgon igen. När jag var gravid gnällde jag för att det kändes som jag var mer eller mindre bakfull i nio månader, och nu när jag har druckit gnäller jag för att det känns som att jag är gravid. Sienna blev överröst med julklappar idag också och jag börjar undra hur min födelsedag kommer att se ut; kommer jag att få några egna presenter eller kommer folk att se det som ett tillfälle att köpa ännu mer leksaker och gulliga barnkläder? Hemskt glad och tacksam är jag i alla fall för att alla har tänkt på min lilla söta dotter. Det värmer.
 
Sienna väntade ivrigt på första paketet
 
Sienna och moster Frida
 
Mormor, Busmus och Frida

Kommentarer
Postat av: Hanna Karlsson

Söt hon är!

2012-12-24 @ 22:48:03
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Carolina

Ja, det är ju idag man brukar gå ut ju... :-) Låter som ni hade en mysig jul!! God fortsättning!

2012-12-25 @ 17:20:02
URL: http://Carolinas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0