Siennas födelsedagsfirande

Siennas första födelsedag började väl inte precis som jag hade önskat; jag vaknade matförgiftad mitt i natten och sedan var jag däckad en stor del av dagen. Men eftersom mamma kom hit och tog Sienna så hann Kim både förbereda all mat, fixa dukning och dekorationer och baka två tårtor. Inte illa pinkat av en ohuslig man. Desutom hade vi planerat så väl att gästerna inte kom förrän klockan tre, så Sienna skulle hinna sova sin middagslur. Att hon valde att lägga den mellan 9 och 11 kunde ju inte vi veta, men det gav oss extra tid att fixa allt. Ungen fick en massa fina presenter, vuxenmat, tårta och titeln bebis ersattes med flicka. Alla familjemedlemmar kom överrens och snackade i mun på varandra, och Sienna och hennes lilla kusin Liam flög omkring mellan folks famnar och fick beröm. Folket gick vid 18:50 och helt utmattad däckade Sienna vid 19. En halvtimme senare sov jag. Då stack Kim och festade. Nån belöning skulle han väl få för allt slit, tyckte han. Jag sket i vilket, så länge jag fick sova, vilket jag gjorde i nästan 11 timmar. Igår tyckte jag väl inte att det var den underbaraste dagen kanske, men nu när jag tänker tillbaka på den och ser på alla roliga bilder så tror jag att den var hemskt lyckad. Och jag tror att Sienna också tyckte det, för morgonen började med att leka med de nya grejerna i två timmar och sedan behöva vila igen.
 
Min stora flicka

Kommentarer
Postat av: Lisa

Grattis sötaste lilla tjejen!

2013-04-21 @ 16:57:43
URL: http://lisajadeholt.blogg.se
Postat av: Amanda

Grattis till Sienna i efterskott! Hoppas att du mår bättre nu!:-)

2013-04-21 @ 18:07:49
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0