Sovstund på dagis

Idag skulle Sienna sova middag på dagiset. Eftersom hon envist har hävdat att hon varit pigg och velat vara uppe på kvällarna den senaste veckan har vi haft med en övertrött Busmus att göra. Och övertrötta Busmöss har en tendens att somna senare och vakna tidigare än Busmöss som mår bra. Och dessutom kortar de gärna ner sin vila. Så jag var lite nervös inför dagis-sovstunden. Framförallt när hon bröt ihop av trötthet på lunchen och personalen till och med bad mig ta bort henne från bordet och tvätta av henne. Så vad hände? Hon fick napp och snutte och lades i sovsalen med en lärare. Och somnade. Trots att den andra inskolningsungen skrek i högan sky sov hon, och hon vaknade inte ens när de andra ungarna vaknade och skickades ut ur rummet. Medan hon sov var jag hemma och chillade och väntade på ett telefonsamtal som sa att hon hade vaknat. Och sedan plockade jag undan lite. Och började förbereda maten för ikväll. Och kollade lite mejl. Och chillade lite till. Tillslut stod jag inte ut längre utan cyklade bort till dagiset. Vad snopen läraren blev när han ringde för att berätta att jag skulle börja bege mig mot dagiset och jag vackert fick erkänna att jag redan stod utanför och ugglade. Så kan det gå. Duktig Busmus i alla fall. En till bra sak är att jag har fått extrajobb under september och kanske oktober. Yey! Så nu kan jag andas lite medan jag söker "riktiga" jobb. Trevligt, trevligt. Nu väntar vi bara att en tredje bra sak ska hända- alla goda ting är tre, right? Att vinna på lotto vore inte fel. Om man får önska, liksom.

Kommentarer
Postat av: Garnstump (Madeleine)

Kul att det går bra på dagis och att du har fått lite jobb :) Vad är det för jobb du fått?

2013-08-08 @ 20:23:53
URL: http://garnstump.blogg.se/
Postat av: mamma/mormor Lena

Alla goda ting är 3! Köp några lotter, lämna in några Lotto-rader eller spela på trav :) Så himla skönt att första sovstunden funkade- hur länge sov Sienna?

Svar: Två timmar! Behöver ingen lott- de ringde om en intervju till ett annat jobb idag. :)
Lisa

2013-08-08 @ 20:57:47
Postat av: terese

vad är det för extrajobb? grattis=)

2013-08-08 @ 23:28:12
URL: http://tesslashes.blogspot.com
Postat av: Camilla ♥ 130510

Åh så skönt att det gick bra :)
Kul med exrajobb :D Själv fick jag det fina samtalet att när jag kommer tillbaka från mammaledigheten så har jag bara 3 månaders jobb sen e jag uppsagd ;). Fast jag tog det med glädje :D Då kanske jag kan mysa mer med plutten ;)

2013-08-09 @ 10:56:33
URL: http://mirabilibus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0