Julmustdilemmat

Jag och Kim tycker inte om julmust. Ändå har vi en hög med julmustflaskor stående hemma vilket kan tyckas lite underligt. Framförallt eftersom anledningen till att vi har flaskorna är för att vi älskar coca cola. Men det finns en logisk förklaring. De har nämligen en konstig deal nere på vår ica affär som säger att om man handlar en julmust för 9,90 kr så får man en cola gratis. Och colan kostar i vanliga fall 18,90, så man tjänar liksom på att handla julmusten ockå. Dessutom får man extra muskler när man bär hem påsarna. Så nu gäller det bara att hitta någon som gillar julmust som vi kan ge bort eländet till, för annars vet vi inte riktigt var vi ska göra av dem. Kanske måla kycklingar över och låtsas vara förberedda när allas påskmust-hysteri börjar? För det är exakt samma sak, det är jag 100 % säker på. Jag har nämligen mejlat och frågat.

Kommentarer
Postat av: lena karlberg

Jag älskar julmust ;) Spara någon till mej till påsk!

2013-02-10 @ 12:56:37
Postat av: Renata

Jag kan offra mig och bli bjuden på det nästa gång ;)

2013-02-10 @ 15:05:18
URL: http://renatas.blogg.se
Postat av: Bella - Levis mamma

Åh de som är så gott med julmust :) haha ja ni får måla påskkycklingar på så kan ni ge dem till barnen som är påskkärring/påskgubbe ;) hehe

2013-02-10 @ 15:05:19
URL: http://www.gabriellaonnelind.blogg.se
Postat av: Carolina

Haha.. Det var faktiskt en konstig deal.. Själv ÄLSKAR jag julmust!!

2013-02-10 @ 21:28:35
URL: http://Carolinas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0