Knäpp fakta- Mamut

Det är alltid spännande att läsa djupgående fakta om andra, så jag tänkte starta en kategori kallad "knäpp fakta" där jag berättar udda saker om mig själv och som jag har upplevt. Eller läst, om jag lider brist på historier.  Vi börjar med historien om Mamut.
 
Jag har en gång flugit med en fisk. Hans akvarie och mat och håv hade jag i ryggsäcken, medan fisken skvalpade i en juiceflaska (fylld med vatten) i min handväska. Jag och en kompis hade köpt fisken, Mamut, medan vi bodde i Sydney och hade honom som maskot på vår backpackar-tur runt Australien, så han hade redan åkt både tåg och buss. Men när vi skulle från Alice Springs till Brisbane visade det sig att enda sättet att ta sig dit var via flyg, så vi tänkte att det var värt en chansning. På flygplatsen röntgade de handbagaget. Både en gång, två gånger... tre... och sedan släppte de igenom oss! De trodde antagligen att dolda kameran stod gömd någonstans och ville inte göra bort sig. På flyget var vi rädda att lille Mamut skulle sprängas av trycket, men han spydde bara en gång och klarade sig i övrgit bra. De andra passagerarna stirrade dock, eftersom vi höll juiceflaskan i knäet med locket av.  Mamut hängde med oss till ytterliggare tre städer innan vi lämnade honom på ett vandrarhem i Sydney och flög vidare till Hong Kong. Mer berest fisk tror jag inte att det finns.
 
Jag säger hejdå till firren
Blå Mamut med lamakompis

Kommentarer
Postat av: renata

ja.. det är ju du så varför inte liksom haha

2013-02-13 @ 19:11:01
URL: http://renatas.blogg.se
Postat av: Thilde

Haha, löv it!

2013-02-13 @ 20:07:58
URL: http://Thiilde.blogg.se
Postat av: Bella - Levis mamma

Sv: ja jag gillar med att läsa personliga saker i listform, det är alltid så intressant :)

2013-02-13 @ 22:06:41
URL: http://www.gabriellaonnelind.blogg.se
Postat av: Bella - Levis mamma

Haha ja de var verkligen en berest fisk med andra ord ;)

2013-02-15 @ 04:13:41
URL: http://www.gabriellaonnelind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0