Världens mest pedagogiska matlista

Vi ska ha gäster på lördag, och då måste här givetvis vara städat och handlat och matlagat. Eftersom Sienna är inne i sin dammsugarskräcks-period och dessutom sjuk och gnällig så går det inte så bra att fixa saker själv, därför måste allt göras när Kim också är hemma. Den planen fungerade bra tills jag bestämde mig få att träffa en kompis ikväll, insåg att vi ska tvätta imorgon kväll och Kim berättade att han måste jobba över på lördag. Så nu är här lite kris. Städa kan jag klara genom att kämpa när Sienna sover och sedan dammsuga med henne på armen (min rygg kommer aldrig att förlåta mig), men att utan bil ta mig till en mataffär med vettigt sortiment och storhandla med en ilsken busmus känns inte sådär kul. Därför har jag sagt att Kim måste handla efter jobb. Något han hatar. Alltså tänkte jag underlätta för honom, med världens mest pedagogiska matlapp. Så Magda och Daniel, frukta inte, det kommer att serveras mat på lördag! I ett nystädat hem. Förhoppningsvis.
 
Går Kim i en cirkel kommer han kunna plocka ner sakerna i vagnen utan att vända sig om en enda gång.

Kommentarer
Postat av: Cissi - mamma till Emma och Alice

Vilken bra lista! ;)

2013-02-14 @ 13:52:14
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Cuisette

Underbart! En sån lista skulle jag behöva skriva till mig själv.

2013-02-14 @ 14:32:33
URL: http://www.cuison.se
Postat av: Anonym

Herregud!!! Såna listor gör jag åt Alex!! (Och ändå missar han hälften och påstår "asså, ALLT bröd var slutsålt.." )

2013-02-14 @ 16:43:59
URL: http://thiilde.blogg.se
Postat av: Daniela

Ha ha... Jösses vad avancerat! :)

Jag fick titta på Girls på play, då den gick alldeles för sent för en trött småbarnsmamma. Tyckte att den var okej, men inte mer. Ska dock se något mer avsnitt för att se om den tar sig.

Kram

2013-02-14 @ 21:31:35
URL: http://panylund.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0