Sängmisslyckande

Igår hade vi ett litet... tillbakasteg (?) när det kommer till nattningen. Sienna gick nämligen upp ur sin säng ungefär 100 gånger under två timmars tid. Jag och Kim var rätt knäckta. Det ser inte mycket bättre ut idag, för hon har redan varit uppe två gånger. Urtrist är det. Men jag känner att jag kommer att somna om jag lägger mig bredvid henne, och jag vet att Kim kommer att göra det, så det känns inte som ett bra alternativ. Ska vi fortsätta kämpa? Eller lägga ungen två timmar senare så att hon är astrött? Eller ge upp och bänka oss bredvid henne? Min önskan är att ta ner spjälsängen från vinden igen, men det känns grymt elakt för ungen älskar ju sin nya säng. Synd bara att hon inte ligger kvar i den.
 
Ett stycke minibebis innan hon kunde röra sig någonstans alls.
 

Kommentarer
Postat av: S

Vi sitter kvar tills L har somnat. Tar oftast max 5 min, helt klart värt det. I bland vill han inte o då är det ett jäkla rännande upp o ner.

Sv. Jag borde köpt hem choklad idag :( men det gjorde jag såklart inte.

2014-04-09 @ 19:55:32
URL: http://lifeofabandwife.blogg.se
Postat av: Natalie

Krånglande kvällar/nätter är fruktansvärt. Men hon har ju faktiskt en väldigt fin säng i alla fall :)

2014-04-09 @ 21:11:16
URL: http://nataliepettersson.blogspot.se
Postat av: Karin

Vaddå...kan man inte kedja fast dem lite sådär vänligt ; )

Svar: Jag föreslog att vi skulle låsa dörren igår. Kim gick inte med på det. :P
Lisa

2014-04-10 @ 03:07:32
Postat av: Anna-Lena- mamma till 3 trollungar

Haha jag har inte vågat plocka bort Liams spjälsäng ännu. Den står kvar ifall den behövs ( han har sovit i vanlig säng 1 månad nu ) haha

2014-04-10 @ 06:12:00
URL: http://annalenanordmar.blogg.se
Postat av: Elina

Tummen ner för krångliga kvällar/nätter. Här läser vi saga och sen ligger vi kvar till dom somnar :)

2014-04-10 @ 09:50:26
URL: http://www.volanen.blogg.se
Postat av: Thilde

Fortsätt kämpa på de vis som ni orkar/passar er bäst! På dagsvilan somnar Benjamin i sin säng på 1 minut, på kvällen ligger vi bredvid honom i 10-20 minuter. Testa? :)

2014-04-10 @ 17:01:51
URL: http://thiilde.blogg.se
Postat av: Tanja

Lägger ni er bredvid så finns en överhängande risk att lilla damen inte går med på något annat i framtiden ;) fråga Lucas :P

2014-04-10 @ 18:06:35
Postat av: Tanja

Lägger ni er bredvid så finns en överhängande risk att lilla damen inte går med på något annat i framtiden ;) fråga Lucas :P

Svar: Men.. hur lång tid tar det innan Lucas somnar? Tar det bara fem minuter som någon skrev kan det ju vara värt det. Å andra sidan tror jag det är nyttigt att lära barn att somna själv. Hur ska ni göra med Casper när han får vanlig säng?
Lisa

2014-04-10 @ 18:06:36
Postat av: Tanja

Jag har ju inte tålamod att ligga bredvid. Det är dannes jobb ;) därför kommer fasse att få somna själv. Om det så är det sista jag gör! Haha
Om han kommer in till oss mitt i natten så gör det inget, så länge han inte väcker mig.
Lucas kan somna själv nu. Utan blöja kan jag tillägga :)

Svar: Duktig Lucas! Och bra kämpat av er! Men då vet jag med läggningen. Fortsätter kämpa som vi gör. Det känns som rätt sätt för oss också. Dessutom hinner man småpyssla mellan tillbakaledningarna, vilket man ju inte kan när man ligger hos dem.
Lisa

2014-04-11 @ 12:43:05
Postat av: Tanja

Det är inte kul att ligga och vänta på att de ska somna om du inte har tålamod. Jag blir rastlös eller så somnar jag själv. Hela kvällen förstörd! Det finns också en risk att jag blir irriterad och det vill jag inte. Ibland är han trött och somnar direkt ibland tar det timmar. Inte kul om man har gäster. Då blir man satan stressad.
Nä ge er inte. Jag har ju verkligen kunnat jämföra!

2014-04-11 @ 12:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0