Dagishämtning

Efter en hel dag av saknad och undran hur dagen har varit för lilla Bus, tycker man att jag borde älska att hämta henne på dagis. Men icke. Det är dagens absolut värsta stund. Medan alla andra barn verkar slänga sig runt sina föräldrars halsar och riktigt njuta, så springer Sienna åt andra hållet så fort hon ser mig och börjar skrika. Personalen säger tröstande att "såhär är hon aldrig när du inte är här" och "jag har aldrig sett ett sånt beteende hos Sienna" och "jag förstår inte varför hon gör så här". Tack för det liksom. Vrid om kniven, why don't you? Men så berättade jag för Frida, min syster som jobbat som förskolelärare, hur Sienna brukade göra, och hon svarade "men vad härligt, då är hon riktigt trygg med dig!". Ähm... eller hatar mig? Nej då, enligt henne är det ett sundhetstecken att barn vågar visa sina värsta sidor inför föräldrarna. Rätt skönt att höra. Och för ett par dagar sedan skickade Frida dikten nedan. Helt underbar. Nu känns det inte lika jobbigt. Min älskade lilla Bus. Så stor och klok men ändå så liten.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: S

Och att hon förmodligen trivs väldigt bra på sin förskola.
L är ett vrak varje morgon när jag lämnar o det är så jäkla jobbigt. Men sen när man ska hämta så vill han inte gå hem. Jag ser det som att han är trygg med mig OCH med förskolan :)

2014-01-27 @ 21:20:31
URL: http://lifeofabandwife.blogg.se
Postat av: Thilde

Naw! Din syster är klok, och den som kom på dikten med! :) saknar er!

2014-01-27 @ 21:49:26
URL: http://thiilde.blogg.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Naaaaw- där fick man en liten tår i ögat :) Har hennes Älskling kommit tillbaka från sjukskrivningen?

Svar: Visst är det sött? Och passande! Nope, borta denna veckan också. :(
Lisa

2014-01-28 @ 13:00:47
Postat av: jennifer, mamma till 2 töser

så gör min emilia också.
hon blir suuperglad att se mig på dagis, men så fort hon fattar att jag ska ta hem henne drifrån börjar kampen ;) haha. lika svettigt varje gång.

Ska samtidigt fäkta bort småkidsen från att pilla på lillasysters ögon som ligger snällt å väntar i vagnen.. pjuh

2014-01-29 @ 22:04:25
URL: http://jagotjejerna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0