Sushi premiär

Igår testade jag sushi för (typ) första gången i mitt liv. Jag blev introducerad för det för åtta år sedan av några kompisar från USA, som var helt lyriska och tog med mig till en snobbig sushirestaurang där de samlade ihop sina besparingar och bjöd mig på middag. Givetvis hatade jag varenda bit och fick tvinga mig i det och försöka le och inte klökas. Så jag var sådär taggad igår, men tog mod (och en flaska vin) till/med mig. Mia och Emma är vana sushiätare och valde ett ställe som vi köpte från, och sen satte vi oss i en park och åt. Och jag gillade det! Visseligen höll en eller två fiskar på att rymma ur munnen på mig, men en del av bitarna önskade jag att jag hade fler av! Det tråkiga är att jag inte kommer ihåg vad stället heter som vi handlade från. Det positiva är att jag nog hittar dit, och att jag även stötte på min kusin där- och hon lär ju kunna namnet. Nu ska jag bara övertala Kim att testa, sen ska jag nog bli sushiätare jag också.
 
 
De översta bitarna med riset runt om var helt klart godast! Synd att jag inte fotade pinnarna. T´jejen i kassan uppfattade rätt tydligt att jag var sushinovis och band ihop ett par pinnar till mig med ett gummisnöre och en pappersbit emellan, så att det inte gick att misslyckas. Tack för det!

Kommentarer
Postat av: Elin

Oj, det var på tiden! Kul att du vågade ttesta igen. Kom den kanske från ChillOut eller Sushido?

Svar: Kan ha varit från chillout. Är det de som har soffor utanför?
Lisa

2014-07-11 @ 17:04:14
Postat av: Isabell - mamma till Embla och Idun

Åh, älskar sushi. Men det är ju en lite speciell smak som tar ett tag att vänja sig vid

2014-07-11 @ 19:38:06
URL: http://annaisabells.blogg.se
Postat av: Elin

Japp, ChillOut har soffor utanför och ligger på ett hörn vid Regementsgatan.

Svar: Då var det Chill out! :)
Lisa

2014-07-14 @ 20:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0