Ynkdag

Dagen idag har inte precis blivit som planerad. Hade en hemsk natt med ont överallt, och vaknade risig och illamående. Tänkte att det bara var trötthet. Tog mig till barnmorskan, för ett tillväxtultraljud som såg strålande ut- well done bebis!- innan Kim körde mig till jobb. Hann knappt ur bilen innan jag började spy. Fräscht. Och verkligen kul när man är gravid i åttonde månaden. Extra kul när elever går förbi. Kim fick vackert köra mig hem. Har tillbringat dagen på soffan och nedanför toaletten. Dessutom med muskelvärk! Hur ynklig kan man vara? Vad jag borde ha gjort är jobbat, handlat det sista inför kalasen i helgen, och börjat förbereda inför festligheterna. Nu håller jag mest tummarna att Sienna och Kim håller sig friska så vi slipper ställa in något. Då är det en mycket ledsen Bus som vi har hemma i helgen. Ynkdag.

Kommentarer
Postat av: Maria

Nej, nej, nej!!! Inte sjuka! Du smittar ju fortfarande 24-48h efter sista kräkningen om det är kräksjuka/magsjuka 😱 nu ser du till att må bättre. Bums!! 🌸

Svar: 24 timmar för vuxna enligt sjukvårdspersonal (som själv får jobba då). Så jag hade lite marginal. Nu håller vi tummarna att ingen smittades!!! Och i så fall är det nog snarare matförgiftning av misslyckade marshmallows! Hahaha
Lisa

2015-04-16 @ 19:40:55
Postat av: mamma/mormor Lena

Vi(på jobbet)anses smitta upp till 24h efter sista kräkningen.Krya på dej, stanna hemma fred o samla krafter. Bus måste ha kalas :D!

2015-04-16 @ 20:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0