Julie snackar

Min stora lilla dagisflicka har i precis rätt tid lärt sig att kommunicera. Vissa saker är snäppet tydligare än andra. Till exempel så är hon lite småhungrig när hon först drar fram sin matstol till bordet, därefter kommer och hämtar oss genom att släpa oss i handen ut i köket, för att sist ställa sig och försöka öppna kylskåpet och gnälla högljutt. Då anar man att Julie är lite sugen på käk. När hon vill ha en ny blöja ställer hon sig bredvid en och tittar på en med hundögon och gnäller, medan hon ynligt försöker slita av sig blöjan. Än så länge har hon inte lyckats, som tur är. När knubbsälen vill se på tv startar hon helt sonika tv:n, sätter sig i sin lilla fåtölj, och vrålar sedan rakt ut om det är fel program. Förstår vi inte då så släpar hon fram oss till tv:n och kastar fjärrkontrollen i huvudet på oss. Point taken. Förutom att vara tydlig med vad hon vill genom att visa oss, så har hon även fått till ett par ord. 
 
Mamma
Pappa
Hej då
Hallå
Tada- som när man trollar. Mycket bra att kunna.
Tack tack
Go- var så god
Dääää- där
Mamo- mormor
Gocka- docka
Nutte- snutte
Bapa- bappe (napp)
Pappe- papper (hon gillar att torka saker)
Sto- sko
Bada
Äta
Vovve
Muuuu
 
Jag känner att hon har fått till det viktigaste. Framförallt tada och mu är ju jättebra att kunna. Mycket användbart.
 

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor Lena

Lilla Bebis <3 ! Jaa, håller med :TADA är jätteviktigt. Och Mu- är det inte Mööööööööö förresten ?? Och Mamo- det är ju nästan viktigast av allt :P

2016-08-19 @ 14:05:51
Postat av: Amanda

Haha åh så gulligt :D Jag fick uppleva min systersons första steg igår, sån lycka!

2016-08-19 @ 18:51:37
URL: http://amandalarsson.nu
Postat av: Marie

Hehe ja de tär så charmigt då de börjar visa vad de vill och börjar med sina ord, så rart. Bellis har verkligen utvecklats mycket i sommar och pratar mycket mera, =D

2016-08-19 @ 18:58:02
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Ika

Huur goo

Svar: Supergo! :) Du, ringde du mig på messenger häromdagen? Skriv istället? Hinner ofta inte snacka, eller så avbryts jag mitt i av skrikande unge. :P
Lisa

2016-08-20 @ 16:30:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0