Mina stora barn

Mina barn har någon form av åldershybris. Sienna tror att hon är lika stor som alla andra barn, och att hon därmed kan göra allt de kan.
"Titta när jag hoppar från denna kanten!"
"Neeeeeej! Ner med dig! Där kan du inte hoppa från, det är för högt!"
"Men den pojken kunde ju?"
"Men han är ju för sjutton typ tio år?!"
Julie är likadan. Hon vägrar till exempel att krypa, eftersom bara bebisar ligger på mage. Så lekplatser är sådär just nu. Sienna leker Indiana Jones och flänger omkring på alla olämpliga ställen, och Julie gallskriker i vagnen för att hon vill gunga, åka rutschkana och gräva som de stora barnen. Jag gillar att de tar för sig och är drivna och modiga. Men seriöst, jag är ju livrädd! Tänk när de är femton?
 
Asnöjd med spaden, trots att det var snorkallt och hon grävde med den på fel håll.
 
Klätterbus aka Indiana Jones på uppdrag 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mirre

Haha ja man sitter med hjärtat i halsgropen, men vilken fin lekplats =D

2016-02-07 @ 16:25:04
URL: http://nouw.com/sweetwords
Postat av: Karro och King :)

Vilken rolig lekpark! Saknar det här där vi bor.. Ha jo man kan vekligen oroa sig, men å andra sidan så måste de ju också lära sig saker och då måste de få testa för att bli säkrare och bättre :P

2016-02-07 @ 16:44:54
URL: http://www.karroochking.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Du var som Sienna.Skulle klättra överallt. Ett klätterträd fick det att spralla i hela kroppen på dej. Och sen skulle du ju testa att cykla överallt, ner för en hög kulle tex ( kommer du ihåg? Kommer syrran ihåg? Kommer Ida ihåg?) Det gick SÅDÄR- en liten hjärnskakning blev följden.Men det är ju i stort sett positivt när ungar är nyfikna och vill utforska världen, även om det orsakar psykbryt hos oss föräldrar :P

Svar: Jag vet egentligen att det är positivt. Men jag blir nervööööös!
Lisa

2016-02-07 @ 17:03:50
Postat av: Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Hehe så där var min son också som liten :).
Härlig lekpark förresten :).

2016-02-07 @ 17:41:58
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Frida

Syrran förträngde väl den händelsen på 5 sek om jag minns rätt haha 😁

2016-02-07 @ 17:55:03
Postat av: Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF

Så duktiga dem är ändå :) på ett sätt vill man ju hellre ha ett nyfiket barn som tar för sig än att få pusha :) men det är klart att man själv får lite magont av det ;)

2016-02-07 @ 18:49:49
URL: http://jennifers.nu/
Postat av: Days by Johanna

Fasar för när Hugo gör så... hoppas det inte blir så :) Fin lekplats :)

2016-02-07 @ 19:07:20
URL: http://nouw.com/daysbyjohanna
Postat av: mamma/mormor Lena

Den här lekplatsen besöker man med livet som insats. Idag när vi var där gjorde jag en praktvurpa på en "våg", flög nån meter och landade på knäna. Smidig som ett kassaskåp. Tur det är sånt där typ gummiunderlag, annars hade jag krossat knäna. Och tur att vi var själva där :P

Svar: Önskar att någon hade filmat dig!!
Lisa

2016-02-09 @ 18:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0